Iako vam se možda ne čini da je tako, uređenje vaše kancelarije može znatno da utiče na kvalitet vašeg rada i ponašanje svih onih koji u taj prostor ulaze. Prema nekim skorijim istraživanjima, dobro organizovan radni prostor može da poveća produktivnost zaposlenih i do trideset procenata. Kako biste izbegli neke od najčešćih grešaka koje se prave prilikom dizajniranja kancelarija, i kako bi vaše radno okruženje postalo mesto na kome ćete iskazati svoj pun potencijal, pripremili smo vam čitav niz korisnih saveta koje možete lako da sprovedete u delo. Pa pogledajte!
Što Svetlije To Produktivnije
Osvetljenje je u isto vreme i jedan od faktora koji može presudno da utiče na produktivnost i raspoloženje zaposlenih i jedan od elemenata enterijera koji se najčešće zanemaruje. Velika većina modernih kancelarija ima loše osvetljenje što dovodi do toga da se zaposleni brže umaraju, imaju problema sa očima, lošije podnose stres, i češće su razdražljivi i depresivni. Kako bi svi zaposleni u njemu ostvarili pun potencijal, radni prostor treba da bude što je moguće svetliji. Organizujte vašu kancelariju tako da što bolje iskorišćavate sve prirodne izvore svetlosti. Ako je moguće, neka svaki radni sto bude pored prozora. Uklonite zavese, roletne, i venecijanere ukoliko oni vaš prostor čine previše mračnim. Kada padne mrak, neka vaš radni prostor bude osvetljen svetlom koje podiže koncentraciju i raspoloženje kao što su led lampe.
Kako Odabrati Stolove i Stolice
Kada bismo morali da se odlučimo za samo jednu stvar koju ćemo unaprediti u svom radnom okruženju, odlučili bi se za stolove i stolice visokog kvaliteta. Ukoliko vaši kancelarijski stolovi nisu dovoljno visoki i široki, a vaše stolice nisu dovoljno udobne i ne pružaju odgovarajuću podršku leđima i vratu, vaši zaposleni će se brže umarati i to će se pre ili kasnije odraziti na njihovu produktivnost. Dobra kancelarijska stolica trebala bi da bude podesiva po visini i da pruža ergonomsku podršku leđima i vratu onoga ko u njoj sedi. Kada sedite u svojoj stolici, ne bi trebalo da bude prostora između vaših donjih leđa i naslona. Kolena bi trebalo da vam budu savijena pod uglom od devedeset stepeni, a stopala treba da budu punom površinom oslonjena o podlogu. Visina stola bi trebala da bude taman tolika da na njega možete da spustite vaše podlaktice bez dodatnog savijanja ramena. Ako je ugao pod kojim su savijeni vaši laktovi oko devedeset stepeni, nalazite se u pravilnom položaju.
Raspored Stvari Na Stolu
Kako se ne biste preterano vrpoljili i protezali da dohvatite stvari koje su vam neophodne za rad, od izuzetne je važnosti da vam sve bude na dohvat ruke. Ukoliko morate da ustanete ili na kratko napustite fotelju da biste dohvatili nešto što je na stolu, znači da vam je potrebno preuređenje. Kako bi se vaše oči što manje zamarale, ekran postavite na razdaljinu od oko devedeset centimetara i tako da se nalazi tačno u visi vašeg pogleda. Neka tastatura bude tačno ma pola puta između vas i ekrana. Dok kucate po tastaturi ili koristite miša, trudite se da vaše ruke budu u što opuštenijem položaju na samom stolu. Ako je moguće, kupite miša koji savršeno odgovara veličini vaše šake kako bi dodatno smanjili naprezanje ovog dela tela.
Zašto Je Bitan Pod
Ukoliko vaša kancelarija izgleda dotrajalo, zagušljivo, i tmurno, velike su šanse da je vaš pod prekriven starim parketom ili istrošenim tvrdim drvetom. Ako želite da dodatno osvežite svoj radni prostor, razmislite o ulaganju u novi pod koji može biti izrađen od laminata, vinila, ili kamena. Ovo su samo neki od materijala koji vam stoje na raspolaganju, i za koji god da se odlučite, gledajte da bude što je moguće svetliji. Ovo će dodatno osvetliti vašu kancelariju i popraviti prvi utisak svih onih koji u nju stupaju po prvi put.
Buka i Higijena
Iako se čini da ne bi trebalo posebno naglašavati da vaš poslovni prostor treba da održavate čistim, u mnogim firmama higijena je ozbiljan problem. Ukoliko zbog prevelike zauzetosti poslom niste u stanju da sami održavate higijenu, obavezno angažujte nekoga ko će se time baviti na nedeljnom nivou. Ista situacija je i sa bukom. Potrudite se da vaš radni prostor zvučno izolujete što je bolje moguće. Radno okruženje u kome dominiraju zvuci i buka iz spoljašnjeg sveta nije prikladno za kreativan rad.
Odabir Pravog Dobavljača
Sasvim je izvesno da ćete pre ili kasnije poželeti da obnovite vaš kancelarijski nameštaj. Kada taj trenutak dođe, verovatno ćete biti izgubljeni u moru mogućnosti koje vam stoje na raspolaganju. Kako biste se lakše odlučili za pravog dobavljača, možete da se oslonite na sajtove kao što je company wall. Na njemu ćete lako naći sve neophodne podatke kao što su dužina poslovanja, broj zaposlenih, bonitetna ocena i ostalo. Tek kada se propisno upoznate sa karakteristikama svih privrednih subjekata koji vam stoje na raspolaganju, moći ćete da donesete pravu odluku.